torsdag 7 juni 2012

Inspirerad? Trött... Nej inspirerad!

Idag ska jag berätta om min man Greger som är en viktig inspirationskälla för mig.
Han är så fylld av energi och har alltid en massa galna idéer. Ibland blir jag också trött på honom, han är som en Duracell kanin, Jag brukar säga att han "aldrig sover, bara ligger på laddning.

Men mest är han inspirerande. ".

Exempel

För två helger sedan så utmanade han och en jobbarkompis Dan varann att cykla från Västerås till Sälen, en sträcka på 32 mil, de skulle köra "lite" uppvärmning inför Vätternrundan. Ja sagt och gjort så cyklade de iväg 02:00 på natten och kom fram till Sälen klockan 17:30.

Eller för kanske en månad sedan, så bestämde han sig för att cykla till jobbet, inte så galet kanske men det är bara det att vi bor i Västerås och jobbar i Stockholm. Har han bestämt något så genomför han det, så 05:00 cyklade han iväg och var framme 09:00, men för säkerhets skull hade han också joggingkläderna med sig för att jogga med jobbarkompisarna vid lunchtid.... Ja jag vet, man kan bli trött bara på tanken.

Senast i raden av idéer är nu att han satt upp ett nytt mål, citerat från hans Wall på Facebook;

- Jag gillar ju utmaningar, speciellt att utmana mig själv. Det finns något härligt, levande nervkittlande med att utsätta sig (mig) för att lova nåt som jag sedan också vill/ska hålla, bara för att kicken jag får när jag gjort det där läskiga, blir så enormt stor och härlig :-) Så då har jag idag antagit en utmaning = lovat mig själv att jag under 1 år ska springa minst 30 min/ eller 5 km varje dag (oavsett väder vind etc.). (Ok, jag har sagt att 24 dagar av 365 så har/kan jag vara sjuk/slippa eller av annan anledning "komma undan", men 341 dagar kommer jag att springa)! Så nu vet ni det!!

Är det någon som antar utmaningen så är ju delad glädje, dubbel glädje!! :-) Morsning från Greger

- Ja, jag antar utmaningen att antingen springa eller gå 5 km, varje dag.

Hänger du också med....



1 kommentar: