fredag 29 juni 2012

Vänskap

Ett förtroende en relation som ständigt utvecklas av att vi delar alla slags upplevelser, såväl glädjefyllda som djupt smärtsamma.

I vänskapen får var och en finnas som hel person, utan förställning. Vi känner oss förstådda, accepterade och uppskattade.

Inte all vänskap präglas av djup vänskap, en vänskap som är djupare än en relation. Vad är det som kännetecknar riktig vänskap?

Tillit, lojalitet, gemenskap, öppenhet och en viss grad av jämlikhet.

Vänskapen bygger inte sällan på att där hos den andra är något som avspeglar en grundliggande inre likhet med oss. Detta blir en bas för en intuitiv förståelse.

Vänskapen kännetecknas av att den är mycket tätare än andra vän relationer. Till min kära vän Du kommer aldrig att få veta vad du betyder för mig, för en vän som dig går inte att förklara. för att vara så som du e inte bara du bryr dig och finns där, Du står vid min sida. Du är alltid där. Alla borde få ha en vän som du men du e unik, ingen e dig lik, när jag e med dig så blir jag glad. Du är så mycket mer än en vän, du är så mycket mer än en bara en person du är något riktigt speciellt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar