torsdag 3 maj 2012

Lycka från insidan

Vill börja med att tacka alla er som läser min blogg, och tack för alla fina mail som jag får av er, roligt att kunna göra skillnad för er. Det har varit mycket mer trafik till min blogg än jag hade förväntat mig....wow vilket gensvar, det känns så roligt.

Jag vill också uppmärksamma er Hälsorådgivare på Itrim för att ni gör ett fantastiskt arbete, er energi, kraft och passion gör enorm skillnad för våra kunder, det är den energin som gör att vi har den framgång vi har. Att ni lägger ert hjärta i Itrim är det som gör att jag känner mig framgångsrik.

För min egen del jobbar jag hela tiden med min personliga utveckling, sedan jag gick min Coach utbildning och började själv gå hos min egen Coach Per Bjergestam så upplever jag stor förändring. Något jag är övertygad om att många av oss skulle behöva göra, att ständigt utvecklas är fantastiskt.

I början var det här självklart ett ganska tufft!

Jag har jobbat mycket med att komma underfund med vad som verkligen gör mig lycklig och vad som är viktigt. För mig var det lätt att försöka hitta lyckan på utsidan, en ny soffa, nya kläder, en resa, en lyckad föreläsning en bra utbildningsvecka... det gjorde mig lycklig en dag eller kanske tom en vecka men den bestående lyckan avtog snabbt.  En ständig jakt och strävan för att uppnå lycka.  Min stora utmaning har varit att hitta känslan av lycka inifrån, inte från någon annan eller materiell lycka.

Tänk att allt du känner skapas från dina egna tankar. Så vad tänker jag om mig själv?... Vad säger jag till mig själv varje dag? Hur kan jag styra mina tankar till att uppleva mer inre lycka?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar