måndag 21 maj 2012

Många mil cykel blev det...

Vilken träningshelg det har varit, har totalt cyklat 17 mil under helgen.

I torsdags körde jag mitt planerade 9 mils lopp, mitt andra delmål inför Vättern. Det gick bättre än vad jag förväntat mig, jag kände ingen trötthet i kroppen alls och jag hade verkligen mer att ge även när jag gick i mål.

Plötsligen infann sig ett lugn och självförtroende inför Vättern.

Det var jag, Juliane (produktsansvarig på Itrim) som körde 9 mil på Västerås loppet och Greger & Patrik ( min kära man och Julianes pojkvän) körde 14 mil. Loppet är ett motionslopp på cykel för alla, såväl elitcyklister som motionärer och livsnjutare.

Loppet jag körde gick enligt följande;

Västerås, Skultuna, Svanå, Fläckebo, Haraker, Skultuna och sedan åter i Västerås.

En härlig tur igenom bebyggelse, skogar och gröna ängar, våren är verkligen här.

Underbart med tävling, nervositeten kvällen innan, uppladdningen med en bra frukost på morgonen och sedan en uppvärmning och där nervositeten gör benen tunga. Sedan Kaffe innan det är dags att gå till startlinjen och den underbara känslan när andningen kommer in i sin rätta rytm och allt känns bra. Det är så himla kul.

Men "egot hamnade i fickan" under söndagen igen, för då körde vi cykel med cykelklubben, 6 mil med dem var som 12 mil, jag fick hela tiden jaga för att ligga ikapp med dem, och de tärde enormt på krafterna, läskigt att köra i klunga också, och att slicka framförvarandes bakhjul, det här kräver träning det kände jag.

Men är ändå nöjd med att det blev många mil cykel!

1 kommentar:

  1. Nu kör vi Birgitta! Träning ger färdighet. Någon gång kommer det börja kännas bekvämt att "slicka bakhjul".

    SvaraRadera