lördag 12 maj 2012

Mod!

Första tanken är så klart på min svärmor, hennes namn är Mod, och är en kvinna med mycket Mod!

Tankar om Mod - Del 1.

Tänk om du kunde avlyssna vad andra människor tänker. Att sitta där som en räv bakom örat och höra vad de säger till sig själva och se vilka bilder de ser framför sig.

Är det bara jag som nyfiket funderar på detta? och undrar vad som driver andras beteende.

Jag tycker detta är jätte spännande, men nog är du lite nyfiken, eller hur?

Bättre än perfekta bloggar och tillrättalagda TV program i varje fall…

Nu är det ju inte möjligt men jag undrar ändå vad du tror att andra tänker? Är det mest positivt eller negativt? Är det fokus på andra eller på dem själva? Handlar det mest om vardagen eller härliga fantasier om sådant som de har förhoppningar om? Inte vet jag, men jag är säker på att det skulle vara möjligt att få fram många stora planer, önskningar och drömmar.

Jag tror att många hindrar sig själva genom sina valda sanningar om sig själva. För genom oss själva känner vi andra, dina tankar är mycket en beskrivning av andra människor som är en reflektion av dina egna tankar. Samtidigt är vi alla så lika att det vi tänker tillräckligt ofta linjerar med vad andra genomgår. Det är ju denna vår förmåga som tillåter oss att vara empatiska och förstå vad andra går igenom.

Dina rädslor är det enda som står mellan dig och det du önskar!

Jag kommer att återkomma med fler tankar om Mod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar